top of page


Bastardo
I Claes på hörnets gamla, klassiska lokaler på Surbrunnsgatan huserar Bastardogänget sedan 2025. Det bjuds på hantverkspasta och inspirationen kommer från Italien. Detta är mitt andra besök. Och vi kan väl säga att förväntningarna är höga... Vi inleder med oliver, en salt variant av Cannoli med ricotta och dill, och en annorlunda kronärtskocka badandes i sås vilket inte riktigt föll sällskapet i smaken. Cannolin däremot var krispig och salt, precis så som vi önskar. Innan huv
27 mars


Corvina Enoteca
Givetvis ska även mitt stammisställe få en recension också. Precis som på Surfers och Miyakodori känner jag mig som hemma här. Alltid vänlig och välkomnande personal, finfina viner på glas och ost, chark och annat snacksigt. Det går även att boka bord i restaurangen för en helkväll. I mitt fall sker det mer sällan. Ofta glider jag förbi efter jobbet eller annan restaurang. Om inget drastiskt ändras ser det ut att fortsätta just så under många år framöver. Tack för det, Corvin
2 apr. 2025
bottom of page
